Social Items

Adalah Penggunaan Telefon Bimbit Semasa Memandu

Adalah menjadi satu kesalahan di United Kingdom untuk menyentuh menggunakan telefon bimbit walaupun menggunakan alat bebas tangan semasa memandu sejak tahun 2003 lagi Nota kaki. FMemberi isyarat lampu apabila ingin menukar lorong.


Mengapakah Pemandu Dilarang Menggunakan Telefon Bimbit Semasa Memandu Wallpaper

Selain itu penggunaan telefon bimbit semasa memandu merupakan penyalahgunaan teknologi.

Adalah penggunaan telefon bimbit semasa memandu. Seterusnya penggunaan telefon pintar sewaktu memandu ialah boleh menyebabkan kemalangan berlaku. Penggunaan telefon bimbit ketika memandu kenderaan dan menunggang motosikal dikenal pasti sebagai antara punca utama kemalangan jalan raya di negara ini. Menggunakan telefon pintar ketika memandu boleh mengundang padah.

Anda cuma dibenarkan menggunakan telefon bimbit semasa memandu pada situasi kecemasan dan perlu menghubungi 999 dan penggunaan Waze atau Google Map sahaja itu. Mereka juga tidak dapat mengendalikan kenderaan mereka dengan baik kerana menggunakan sebelah tangan saja. Menggunakan telefon semasa memandu adalah kesalahan serius dan walaupun dalam mod bebas tangan ianya tetap berpotensi mendatangkan gangguan pertama sekali berpunca dari tindakan fizikal seperti menaip atau.

Maka kesedaran tentang keburukan penggunaan telefon bimbit sewaktu memandu adalah sangat penting. CTidak menggunakan telefon bimbit semasa memandu. Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata kementerian akan.

Penggunaan telefon bimbit menyebabkan seseorang pemandu hilang tumpuan dan perhatian. Di UK denda untuk penggunaan telefon bimbit yang diperkenalkan pada 1 Mac 2017 berjumlah GBP 200 dengan enam mata penalti. BMemberi tumpuan kepada pemanduan dan tidak memandu secara merbahaya.

Walaupun kebanyakan pemandu di negara ini mengakui penggunaan telefon bimbit ketika memandu adalah faktor penyumbang kepada kemalangan jalan raya. Bercakap melalui telefon melihat skrin telefon dan memegang telefon di tangan juga boleh mengakibatkan anda didenda. Menggunakan telefon bimbit semasa memandu atau menunggang motorsikal boleh meningkatkan peluang anda mengalami kemalangan sehingga 4 kali.

Jelas di sini diri sendiri yang mendorong kepada kecuaian. Kenyataan itu diungkapkan Ketua Polis Keningau DSP Zahari pada 2010 dengan merujuk perbuatan menjawab SMS ketika memandu menjadi satu punca berlakunya kemalangan. AMemandu mengikut undang-undang dan peraturan lalu lintas.

Maklumat daripada PDRM Malaysia yang disiarkan dalam facebook rasmi organisasi tersebut melaporkan bahawa mulai 6 JULAI 2020 semua kes saman trafik yang melibatkan penggunaan telefon bimbit semasa memandu hendaklah diselesaikan di Mahkamah. GUNA TELEFON BIMBIT SAMBIL MEMANDU. Penggunaan telefon bimbit semasa memandu adalah satu kesalahan Dilarang menggunakan telefon bimbit semasa memandu.

Ini termasuk penggunaan telefon bimbit anda menggunakan sistem navigasi kenderaan atau konsol digital atau menukar stesen radio. Kemalangan Jalanraya Berpunca dari Penggunaan Telefon Bimbit Sambil Memandu. Penggunaan telefon bimbit semasa memandu oleh segelintir pengguna jalan raya di negara ini memang tetap berlaku sehingga kini.

Selain itupenggunaan telefon bimbit semasa memandu juga adalah salah satu punca utama kemalangan jalan rayaKajian menunjukkan sebanyak 90 peratus pemandu menggunakan telefon bimbit semasa memanduKebanyakan daripada mereka menggunakan laman sosial semasa memanduPerbuatan ini amat berbahaya kerana pemandu. DPeka dengan keadaan persekitaran semasa perjalanan. Oleh sebab penyelidikan yang menunjukkan bahawa penggunaan telefon bimbit semasa memandu adalah berbahaya dan bahkan mungkin menghampiri bahaya yang bersamaan dalam memandu semasa mabuk menurut beberapa kajian syarikat anda melarang penggunaan pekerja telefon selular peribadi baik tangan atau tangan bebas atau sejenisnya peranti untuk.

Polis Diraja Malaysia PDRM pada 6 Julai lalu menjelaskan kesalahan di bawah 17A LN16659 iaitu memandu dengan menggunakan telefon bimbit tanpa alat bebas tangan dikategorikan sebagai saman. Penggunaan telefon pintar sewaktu memandu amat merisaukan Polis Diraja Malaysia PDRM sehinggakan mereka meletakkan ianya sebagai. Sat Jun 25 2016.

Menurut satu berita akhbar Sinar Online pada 13 November 2017 melaporkan satu kajian kajian yang dilakukan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia MIROS mendedahkan. Selain itu ia juga mendapati 617 peratus pemandu menerima atau membuat panggilan telefon ketika memandu sekurang-kurangnya satu hingga tiga kali seminggu. Penggunaan handphone ketika memandu kenderaan haruslah tidak diamalkan oleh semua pemandu walau di mana sajaMenurut laporan Coconuts kanak-kanak yang berusia empat tahun menjadi mangsa.

Ia adalah tanggungjawab anda untuk memandu pada kelajuan yang. Inilah kesan penggunaan telefon bimbit semasa memandu sehingga menyebabkan seorang kanak-kanak yang tidak berdosa maut selepas dilanggar oleh ayah sendiri. Telefon bimbit umpama bom jangka yang boleh meletup pada bila-bila masa untuk meragut nyawa pemandu dan penumpang kenderaan.

Secara ringkasnya penggunaan telefon bimbit semasa memandu adalah SALAH dan merbahaya bukan sahaja kepada pengguna jalan raya yang lain tetapi diri anda sendiri. Selain itu terdapat juga beberapa perbuatan pemandu yang boleh menyebabkan kemalangan seperti menggunakan telefon bimbit semasa memandu. Sebelum ini untuk seketika fenomena yang popular di kalangan.

Ini dianggap sebagai risiko terbesar yang ditimbulkan oleh telefon bimbit dan menggunakan telefon bimbit semasa memandu adalah haram. Kemalangan akibat kecuaian pengguna telefon bimbit semasa memandu sering diperkatakan. Bagaimana pula dengan Malaysia adakah pihak kerajaan bersedia untuk lebih tegas dalam hal sebegini.

Kesalahan ini adalah di bawah. Dengan kemalangan jalan raya dan yang melibatkan kematian mencatatkan jumlah yang tinggi di negara ini dan hakikat bahawa keselamatan jalan raya masih di pandang ringan di kalangan pemandu di Malaysia masalah penggunaan telefon semasa memandu hanya.


Kesan Penggunaan Telefon Pintar Ini Kerana Saiz Skrin Telefon Pintar Hari Ini Semakin Hari Semakin Besar Jadi Ianya Memerlukan Kuasa Bateri Yang Tinggi Fourdreamsz


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar