Social Items

Day 1 Perjalanan ke Sempadan Bukit Kayu Hitam Memandu masuk ke Hatyai Thailand Kisah ini adalah memori plan family trip kami Aakif dan Geng Sejid yang menjadi acara tahunan sejak 2 tahun lalu manakala ini adalah merupakan. Kat sini aku nak cerita step by step kepada mereka yang nak ke Hatyai melalui Padang Besar dengan memandu kenderaan sendiri.

Bagaimana Bawa Masuk Kereta Ke Thailand Hatyai Bella Idura

Ada beberapa tips yang mungkin berguna untuk korang yang nak cuba bawa kenderaan sendiri untuk memasuki Thailand melalui Kelantan.

Memandu kereta ke hatyai. Cara Cross Border Dengan Kereta Sendiri Hari tu last trip time week end hari biasa pun aku sangkut kat border Padang Besar lebih dari satu jam aku espect kali ni mesti sangkut kat border lebih lama. Hatyai-Pathalung-Trang dan Krabi 6 - 7 jam perjalanan dari sempadan 2. Hatyai tidak la sebesar mana.

Ini second saya ke krabi. Beli tiket di KL Sentral pada 1030 pagi ke Padang Besar bagi perjalanan malamnya pukul 2130 930 malam untuk kelas ekonomi biasa RM24 diskaun 25 Kad KTM iCard Tiger jadi. Hatyai merupakan destinasi percutian pilihan ramai rakyat Malaysia.

Memandangkan ramai yang tanya tentang cara bawa masuk kereta ke Thailand saya kongsikan sedikit pengalaman bawa masuk kereta ke sana. Untuk memandu di Thailand anda memerlukan perlindungan insurans basic. Check lampu berfungsi ke tidak side mirror satu ke dua bla bla bla.

Pada cuti Deepavali bulan Oktober yang lalu sekali lagi aku ke Hatyai dengan memandu sendiri dan kali ni kami berlima satu kereta. Ada mat lembut tu siap pakai ginju dan songkok sekali. So far alhamdulillahtak susah pun urusan bawa masuk kereta ke sana.

Perjalanan ini dibuat pada 2852012- 862012 bermula dari Bangi-Cameron Highlands-Pengkalan Kubor-Pattani-Hatyai-Koh Samui-Dan Singkhon Thai Myanmar. Sebenarnya ramai juga orang Malaysia yang masuk ke Thailand setiap hari terutama di hujung minggu. Lagi pun minyak di Thailand lebih mahal dari Malaysia.

Trip ke Krabi ni boleh lah di dikatakan adventuresss dibandingkan trip sebelum ini Hapee yang adventure nyaaHaaa. 6 Di sana kurang tanda amaran signboard dan lampu jalan. Sya nak pergi ke hat yai dengan kenderaan milik ibu sya.

Kalau hendak memandu ke sini hala ke BIG C dulu dari situ ikut jalan terus ke Floating Market. 4 Pastikan kita memeriksa kenderaan yang kita sewa sebelum menandatangani surat perjanjian. Ikut pengetahuan saya kereta sewa tak dibenarkan masuk thailand la tgah panas isu kereta seludup disebabkan apa yg telah maklumkan kat atas kalau cik nak ke hatyai bole guna van sewa beserta pemandu ke sana klu nak perkhidmatan depa bole call 019-5487855 atau 012-4352250 Mohd Arif.

362012 Pusing Kota Bangkok - Prachuap Khiri Khan 300km Ok bersambung lagi ketika mula menulis yg 3hb ni aku baru balik Brunei maka adalah semangat nak habiskan kisah Memandu ke Bangkok yang tertunggak sudah hampir lima tahun. Perjalanan dari pintu sempadan Malaysia-Thailand ke Hatyai hanya memakan masa 1 jam mengikut kelajuan memandu tu pun suami aku bawa 80 kmj. Anep on Tuesday February 19 2013 in Hatyai Travelog with 10 comments Kat sini aku nak cerita step by step kepada mereka yang nak ke Hatyai melalui Padang Besar dengan memandu kenderaan sendiri.

Pagi ni bila bangun aku lihat adik aku menangis teresak-esak meminta supaya aku. Memandangkan share untuk entry Pengalaman Bercuti Ke Hatyai Drive Sendiri agak tinggi jadi kakda nak buat satu entry tips special untuk pembaca blog kakda. Orang Perlis guna tourist guide ke Hatyai Kali ni kami mengambil keputusan untuk ke sana dengan memandu sendiri.

HB pun beria - ia dan excited gitew. Pastikan anda membawa salinan geran kenderaan beserta surat kebenaran memandu jika anda bukan pemilik. Melalui Padang Besa r Perlis.

Memandu Ke Bangkok. Geng motosikal memang terkenal untuk melakukan ride ke sana malah ada yang pergi setiap hujung minggu. Kenderaan settleBagaimana Bawa Masuk Kereta Ke Thailand Klik sini untuk detail macam mana hendak bawa kereta masuk ke dalam negara Hatyai ok.

Untuk ke Hatyai pelbagai cara pengangkutan boleh anda pilih samada menaiki keretapi bas kapal terbang atau kenderaan persendirian. 5 Di lampu isyarat biasanya kita boleh terus membelok ke kiri jika selamat. Bawak Kereta Ke Hatyai - Naik Kereta Sendiri Dari Rantau Panjang Ke Hatyai Blog Azman.

Insurans basic ni adalah peraturan yang ditetapkan oleh Kerajaan Thai bagi kereta asing yang nak memandu di sana. Masuk Hatyai Drive Sendiri. Cara Ke Hatyai.

Kali ini kami mengikuti KTM Malaysia ke Hatyai dengan motosikal disediakan oleh syarikat tersebut bersama puluhan ahli kelab pemilik. Jadi kat Hatyai tak perlulah isi minyak lagi. 1st trip tahun lepas masa ke Phuket dan Krabi.

Mungkin hendak melawat masjid di sana. Sebenanya kalau korang memandu sendiri ke Hatyai kena ingatIce Dome ini dalam taman. Jadi untuk yang nak melamcong kearah utara bolehlah kita gunakan perkhidmatan ets.

Kami merancang untuk menaiki kereta api daripada Stesen Kereta Api Padang Besar Perlis terus ke Hatyai. Memandu atau menunggang di Thailand. Bawa Kereta Ke Hatyai lagiSebenarnya Bella macam 50 50 nak pergi ke tak nak sebab - Langsung tak sedia apa pun.

Melancong ke Hatyai Thailand. Perkara kedua terpenting yang korang kena fikirkan adalah penginapan. Haritu aku naik ets ke Padang Besar untuk ke Hatyai.

Yang penting kemudahan dalam ets memang berbaloi. Kali ni kami memandu kereta dari KL- Hatyai-KrabiThailand. Bangi - Pattani - Hatyai - Koh Samui Thailand.

Melilau - lilau kami cari. Peniaga yg dlm bot tu 95 Islam. Talat Rot Fai Pasar Kereta Api.

Mereka pakai pakaian tradisi. Actually dah bertahun teringin nak buatcuma pada bulan Dec. Hatyai adalah destinasi popular bagi rakyat Malaysia yang berkunjung ke negeri2 utara Semenanjung.

Bleh whatsapp saya untuk konvoi ke krabi dengan memandu kereta. Tempahan tiketpun boleh online sahaja. Jus buah di jual dalam mug kita beli sekali dgn mug atau minum dlm buluh.

Jadi rasai juga suasana menaiki kereta api ala-ala zaman dulu-dulu. Memandu dengan kenderaan sendiri agak mudah cuma untuk lebih senang sediakan alat GPS kerana tanda arah. Perjalanan trip bajet ke Hatyai ini bermula seawal jam 6 pagi dimana kami begitu bersemangat untuk melancong ke sana.

Dari luar memang tak nampak apa - apa signboard Ice Dome. Cara Ke Hatyai. Jadi bertolak la ke sana dengan kereta sapu 2 biji.

Baca dahulu tips dari Johari ini. Kami juga sudah beberapa kali ke Thailand memandu sendiri- sama ada kereta atau motosikal namun kebanyakannya adalah bersama syarikat keretamotor untuk acara mereka di sana atau mengikuti kumpulan pemiliknya. Trip ke hatyai hari tu merupakan kali ke 2 kami bawa kereta ke Thai.

21022014 Jumaat Pengembaraan tanpa perancangan hendak hilangkan tekanan ke Padang Besar menaiki keretapi KTM Intercity Tren 20 Senandung Langkawi terus ke Hatyai. Bella dah kesan dah hobi HB adalah memandu. Assalamualaikum malam ini nak kongsi pengalaman aku sekeluarga memandu kereta dari Bangi ke Bangkok sejauh 4073 km.

Sebelum melintasi sempadan isi minyak penuh-penuh. 100muslim dkt hotel tu. Al maklum lah pergi ThailandKehkehkehJadi kali ni aku nak bercerita tentang trip terbaru aku ke Hatyai bersama keluargaSebelum ni pun kami sekeluarga penah ke Hatyai tetapi menggunakan perkhidmatan tourist guide Sini.

Sy dh booking hotel aonang silver orchid. Jumat 10 September 2021 Tambah Komentar Edit Ok tak banyak persediaan yang aku buat untuk trip ke hatyai ni sebab kami akan ke sana dengan menaiki dan memandu kenderaan sendiri. Bandarnya besar sebesar bandaraya George Town tetapi mempunyai susunan bangunan yang agak padat.

Bella buat keputusan untuk naik kereta sajalah. Bila sampai ke area kuil budha maknanya anda sudah sampai. Mudah dari naik kereta kerana tak perlu penat memandu dan tidak perlu cari tempat letak kereta di Bukit Kayu Hitam.